ПРАВИЛА ЗА УСПЕШНО УЧЕЊЕ
Онај ко зна да учи, зна довољно.
Зашто учимо?
Значај учења је велики. Без учења не може замислити никакав напредак у животу човека, а не би било могуће ни преносити знање са генерације на генерацију. Све што постижемо у животу, од понашања и облачења, стицања радних и хигијенских навика, па до руковања најсложенијим техничким уређајима стиче се учењем.Учење траје читавог живота, али се много лакше и брже учи у детињству и младости јер је код деце способност за учење у развоју.
Шта је потребно за успешно учење?
Да би успешно учио потребни су одређени услови. Неке од тих услова треба да ти обезбеде твоји родитељи, а неки зависе само од тебе. Важно је да схватиш важност придржавања тих услова за читав твој живот и рад.
ü ВАЖНО ЈЕ ДА БУДЕШ ЗДРАВ.
ü ПОТРЕБНО ЈЕ ДА ДОВОЉНО СПАВАШ.
ü НЕОПХОДНО ЈЕ ДА СЕ ЗДРАВО ХРАНИШ.
ü ДА СЕ ИГРАШ, ЧИТАШ, СЛУШАШ МУЗИКУ...
ü ДА ПРОВОДИШ ВРЕМЕ НА СВЕЖЕМ ВАЗДУХУ И БАВЕЋИ СЕ СПОРТОМ.
ü ...И ЈОШ: да будеш истрајан и упоран, да време за учење посвећујеш само учењу, да учиш сваки дан на истом месту, да градиво учиш са намером да га научиш, да учење почињеш одморан, да улажеш труд и напор, да имаш план својих активности и учења и дага се придржаваш, да учиш за радним столом, да користиш разне изворе знања за учење неког градива, да се активно преслишаваш...
ОРГАНИЗАЦИЈА УЧЕЊА ПОДРАЗУМЕВА:
v навика места – врло је важно да имаш своје стално место за учење, уредан сто у просторији где има што мање буке, која је добро осветљена и проветрена! Удаљи све што те омета: телефон, тв, рачунар, интернет...
v навика времена – унапред планирај дневно и недељно учење према распореду предмета у школи! Прави паузе после одређених етапа у учењу, етапе нека трају 30-60 минута, а паузе 10-15 минута. Паузу искористи за опуштање, ужину...
v навика учења на часовима – редовно похађај наставу и активно прати рад на часу пажљивим слушањем наставниковог излагања, записивањем важних података у свеску!
Не заборави!
Ми научимо
10 % од онога што читамо
20 % од онога што слушамо
30% од онога што видимо
50% од онога што видимо и чујемо
70 % од онога што изговоримо
90% од онога што изговоримо и учинимо
УЧИ ДОБРИМ РАСПОРЕДОМ
1. Слушање
Слушај пажљиво наставника на часу, размишљај о ономе што предаје, слушај расправу другова, питај ако неразумеш;
2. Читање
Ново градиво прочитај истог дана из уџбеника јер је заборављање најбрже одмах послеучења; читај пажљиво;
3. Подвлачење
Нема доброг учења и читања без подвлачења; њиме одржаваш пажњу и појачавашактивност; врши селекцију најважнијег; увек када учиш учи са оловком или више оловака разних боја;
4.Бележење
Направи тезе о целом градиву, лекцији; издвој најважније; тиме издвајаш најбитније чињенице;
5. Преслишавање
Изврши понављање; сада си најактивнији иучвршћујеш научено; прво наглас па у себи;
6. Дискусија
Сада можеш да расправљаш са другима:измени мисли и чуј другог;
7. Решавањепроблема
Провери и учврсти знање,примени научено.
СПРЕЧИ ЗАБОРАВЉАЊЕ
v АКО РАДИШ У ШКОЛИ НОВУ ЛЕКЦИЈУ НА ПРИМЕР У УТОРАК, А ТРЕБА ДАОДГОВАРАШ У ПЕТАК, ДА БИ ЈЕ ДОБРО ЗНАО, НАУЧИ ЈЕ У УТОРАК ПОСЛЕШКОЛЕ, А У СРЕДУ ИЛИ ЧЕТВРТАК ЈЕ НЕКОЛИКО ПУТА ПОНОВИ. ОВАКОЋЕШ ЈЕ БРЖЕ НАУЧИТИ И ДУЖЕ ПАМТИТИ НЕГО ДА ЈЕ УЧИШ У ЧЕТВРТАК.
v АКО ЛЕКЦИЈУ ОД ДАНАС, ТРЕБА ДА НAУЧИШ ЗА СУТРА, ПОЧНИ УЧЕЊЕОВОМ ЛЕКЦИЈОМ И ВРАТИ СЕ НА ЊУ КАДА НАУЧИШ ОСТАЛО.
v ПРВО УЧИ ТЕЖЕ ГРАДИВО, ЗАТИМ ЛАКШЕ.
v БОЉЕ ЋЕШ УЧИТИ АКО НАИЗМЕНИЧНО УЧИШ ПРЕДМЕТЕ КОЈИ СУРАЗЛИЧИТИ, НА ПРИМЕР: ПРЕ МАТЕМАТИКЕ РАДИ СРПСКИ ЈЕЗИК, АПОСЛЕ МАТЕМАТИКЕ ИСТОРИЈУ.
v ПОДЕЛИ ГРАДИВО НА МАЊЕ ДЕЛОВЕ КОЈЕ ЋЕШ НАУЧИТИ ЗА КРАЋЕ ВРЕМЕ. ТЕК КАДАЗАВРШИШ СА ЈЕДНИМ ЗАДАТКОМ НАСТАВИ СА СЛЕДЕЋИМ.
ПЛАН УЧЕЊА
Покушаћу да направим мој план за
читаву школску годину: какав успех у
школи желим, шта је мој циљ у спорту
којим се бавим, које књиге ћу
обавезно прочитати, како ћу средити
собу, где све морам обавезно отићи,
шта ћу променити у свом понашању и
изгледу...
Нико не може знати све.
Знање је када знаш где можеш пронаћи оношто не знаш.